top of page
Search

Låsning af Prioriteter og Kategorier

  • Writer: Alexander Jønsby
    Alexander Jønsby
  • Jan 24, 2022
  • 1 min read

Problem: Historisk set havde agenterne hos et IT Supportsfirma i sagssystemet mulighed for at ændre prioriten og kategorien på en sag, selvom den var "In Progress". Dette var i strid med ITIL og giver problemer i følgende scenarie;


En sag kommer ind som en P3 og har fx 3 dagens løsnings SLA.

Der går måske 24 timer før man åbner og sætter sagen igang hos en agent.

Efter lidt fejlfinding, finder man ud af at sagen skal op-prioriteres til en P2 istedet, da problemet rammer hele firmaet.

Skifter man nu fra P3 til P2, "bryder" man P2-SLA med det samme, da P2 skal løses indenfor 1 dag, og på dette tidspunkt er man allerede mere end 24 timer inde i SLAen fra P3.


Løsning: Det vi gjorde var at låse prioriteten og kategorierne når en sag går "In progress". Hvis en sag pludselig skifter karakter eller vigtighed, er der istedet en ny knap i sagssystemet som kan kopiere indholdet over i en helt ny sag, hvor man derefter kan sætte den nye prioritet/kategori og arbejde videre uden at bryde SLAen.


Dette gav mere korrekt sagshåndtering og sparede penge hvor man tidligere ville have brudt SLA og bodsbøder.

 
 
 

Comments


Commenting on this post isn't available anymore. Contact the site owner for more info.

© 2023 Advize

bottom of page